Complaints Coordinator

Azienda:
Human Value
Dettagli annuncio
DATA DI PUBBLICAZIONE
24/06/2022
LUOGO
Lombardia/Milano

SETTORE
Bancario, finanziario, assicurativo

CATEGORIA - RUOLO
Legale

ANNI DI ESPERIENZA
da 5 a 10 anni

CONTRATTO
Tempo indeterminato

The Context

Our client is a prestigious international player within the banking and insurance services.
For the Italian HQ we are seeking for the Complaints Coordinator.

Place of work: Milan/Turin
 

The Role

Reporting to the Legal Director and coordinating a dedicated team, her/his main responsibility will be related to: 
  • Management of complaints pursuant to the relevant legislation (Bank of Italy, IVASS, Privacy Guarantor) as well as proceedings before the ABF;
  • Legal support in the management of the Bank's core activities (business support by sharing legal opinions / internal client consultancy)
  • Management of passive judicial cases
  • Monthly/quarterly reporting

Requirements

  • Master Degree in Law
  • Previous experience of at least 3/5 years in prestigious international law firms and banking/insurance contexts will be considered a strong plus
  • Fluency in English will be a must
  • Fully competent with Windows, MS Office
  • Strong Leadership
  • Self-assurance and autonomy
  • Stress Management
  • Ability to manage relations at different level
Informativa sull’uso dei cookie
x
Utilizziamo cookie tecnici, sempre attivi, e necessari al funzionamento del sito web, nonché cookie analitici e cookie di profilazione, anche di terza parte, per permettere di misurare la performance del sito e di inviare pubblicità, anche personalizzata. Per accettare tutti i cookie di profilazione, clicca su «Accetta». Per gestire o disabilitare i cookie clicca su «Gestisci». Per rifiutare i cookie e chiudere il banner clicca su «x»; in questo caso, la navigazione proseguirà esclusivamente con i cookie tecnici. Per maggiori informazioni, ti invitiamo a leggere la nostra Cookie Policy.